Биографии Характеристики Анализ

Если вы являетесь человеком, называющим себя "Брони", вход в эту группу вам закрыт.

ABRG поздравляет всех женщин, а также брони с их праздником - 8 Марта! Вы красивые, вы дарите счастье и добро, ваша цель - созидать. Так, поздравим же всех обладательниц прекрасного пола, а также брони с Международным женским днем! Ура, товарищи, ура! По поводу брони, разве может мужчина называть себя существом женского пола? Конечно, нет! А, значит, это не мужчина, а бесполое существо с женскими наклонностями. Так, что поздравляем и всех брони - гетеротропных, немного отсталых существ с их профессиональным праздником! Дарите красоту в этот мир, бабоньки!
Вас поздравит сам товарищ Брежнев! - https://www.youtube.com/watch?v=DjCjb8eiH_U (смотреть обязательно).

5 марта 1953 года умер поистине гений всей истории России и мира - Иосиф Виссарионович Сталин. Он получил беднейшую, изолированную от всего мира страну, которая разрывалась от противоречий НЭПа, которая начала погрязать в бюрократии и ханжестве. "От сохи до ядерных высот" - как говорится. Вот что сделал Великий Вождь за все время своего правления:
1) Окончательно сформировал всю советскую общественную систему с ее политическими, социальными, экономическими институтами и принципами.
2) Радикально изменил доктринерскую идеологию большевизма, отказавшись от курса на "мировую революцию" и превратив международное революционное движение в инструмент реальной защиты интересов СССР.
3) Свернул нэп и осуществил форсированную индустриальную модернизацию страны, использовав мобилизацию всех внутренних ресурсов при отсутствии внешних.
4) В ситуации назревавшей новой мировой войны предотвратил формирование единого фронта западных держав против СССР, заложил основу создания ОВД, как противовес НАТО.
5) Численность русских (великороссов, малороссов и белорусов) за время правления Сталина увеличилась по данным переписей в среднем на 1,3-1,5 млн. в год.
6) В результате снижения смертности в СССР средняя продолжительность жизни значительно возросла по сравнению с дореволюционным периодом, достигнув среднеевропейского уровня (70 лет в 1971-72 по сравнению с 32 в 1896-97).
7) Население Российской империи на 79% было безграмотным (по данным переписи 1897 г.), то есть не умело даже ни читать ни писать. При Сталине безграмотность была ликвидирована. Грамотность населения поднялась до 89,1% (1932).
8) При Сталине удалось не только полностью восстановить уровень благосостояния граждан после 3-х разрушительных войн и в несколько раз приумножить его, но и, несмотря на войны, в 2 раза обогнать американцев в темпах роста.
Поймите, что невозможно восстановить хозяйство страны после трех поражений Российской Империи в "игрушечных" войнах, без обострения всего общества! Отсюда коллективизация и репрессии.
9) Общие объемы производства промышленной продукции на душу населения за 1913-1950 гг. в СССР увеличились в 4 раза.
10) С 1933 г. безработицы в СССР не существовало.
11) Реальные доходы рабочих к 1940 году увеличились по сравнению с 1913 г. в 2,7 раз, крестьян – в 2,4 раза.
12) К концу правления Сталина в 1953 золотой запас вырос в 6,5 раз и достиг 2050 т.
ПРИМЕРНО 4 ДОЛЛАРА БЫЛИ РАВНЫ 1 РУБЛЮ!
Что касается репрессий, то не советую верить писателю-фантасту Солженицыну. Не было никаких 4 миллионов репрессированных! Реальное число около 650 тысяч человек!
Безусловно, Все достижения давались очень тяжело, коллективизация действительно была жесточайшим методом по отношению к простому крестьянству, но это была необходимость. Для того, чтобы сделать что-то великое, нужны великие преобразования. Иван IV, Петр I, Екатерина II, Ленин, Сталин - это имена России и они, отнюдь, не были белыми и пушистыми.
Все, на чем сейчас держится наша страна - все это было навека построено советской властью под предводительством Сталина! Ядерный щит России, инфраструктура, разрушенный Ельциным оборонсервис, остатки, некогда великой армии.
Так почтим Вождя - "Красного Императора!"

https://www.youtube.com/watch?v=iGiKmPLTatk
“Я знаю, что после моей смерти на мою могилу нанесут кучу мусора, но ветер истории безжалостно развеет ее!” (И.В.Сталин, 1943 г.)
«Большим счастьем для России было то, что в годы тяжёлых испытаний Россию возглавил гений и непоколебимый полководец И.В.Сталин. Он был выдающейся личностью, импонирующей жестокому времени того периода, в котором протекала вся его жизнь". (У. Черчилль)

Contents

Armor and Compartmentalization

Armor

Armor in World of Warships is not just a uniform barrier to be pierced (like in WoT), but rather a kind of multi-layered “cake” that covers a number of construction elements and mechanisms, each having specific armoring.

A projectile that enters the ship can encounter up to four or five layers of armor and may stop or ricochet at each layer. In this regard the developers attempted to adhere to historical realism and simulate all significant layers of armor. The armor tends to be very heavy: on a typical battleship it takes up around 40% of the total displacement of the vessel. Therefore, some later battleship designers tried to save some of that weight by placing heavy armor only around the vital parts of the ship: the ammunition and propellant magazines, the propulsion plant, the fire-control, command and communications sections. Most of the other compartments are almost completely unarmored. This approach of providing either total or negligible protection is referred to as "all or nothing". In effect, the scheme accepts vulnerability to medium-caliber and high-explosive shells striking the unarmored sections of the hull, in order to improve resistance against the heaviest armor-piercing shells, while at the same time being able to carry a powerful armament and retain useful speed and endurance.

IJN Yamato magazine explosion

The ship"s vital parts are protected by a citadel, which can be visualized as an open-bottomed (closed top) rectangular armored raft with sloped sides sitting within the hull of the ship. Although it was desirable for the citadel to be as small as possible, the space enclosed was an important source of reserve buoyancy, and helped prevent the ship from foundering when other compartments had flooded. In game, taking the citadel"s HP to zero would effectively destroy the ship, even if none of the other compartments were affected.

From the citadel box, shafts known as barbettes lead upwards to the ship"s main gun turrets and conning tower. The ship"s magazines are located in or around the turret barbettes, and contain the main caliber shells, as well as the gunpowder charges. Penetrating the citadel armor around the magazine often results in a spectacular one-shot kill.

How can a player know where these important compartments are when he or she fires into the side of an unfamiliar ship? Short of looking up ship"s blueprint, an educated guess will have to suffice. The citadel is normally located in the middle of the ship, and is roughly half the ship"s length. As a rule-of-thumb, when you have a clear shot at the side of the ship, aim in the middle of the ship (just below the smokestacks), and close to the waterline. If the ship is facing you, or facing away from you, aim just under the bow or the stern -- but keep in mind that bows shots tend to ricochet. The magazines are normally located just under the main caliber turrets.

In addition to belt armor, which protects battleships from direct fire, they also have deck armor that protects them from plunging fire -- shells at extreme engagement ranges tend to hit the top of the ship. However, due to to a large area that would have to be protected, battleships" deck armor is much thinner than the belt armor. As such, shells fired to strike the deck may be able to defeat the armor while those same shells may be incapable of penetrating the side armor of the target vessel.

Compartmentalization

There are certain engagement ranges when AP shells will encounter both the belt and the deck armor at fairly large angles, and will have a high probability of either non-penetration or ricochets. The distance at which both plunging fire and direct enemy fire is less effective is called the immunity zone (IZ). Despite the absolutist nature of its name, the immunity zone concept does not imply any sort of invulnerability. A ship fighting within its IZ will still probably suffer when hit, but it is theoretically proof against singularly catastrophic hits to the citadel. (Plunging-fire still needs more testing, capped ranges sometimes cause an issue which allows shells to benefit from "auto-bounces" against deck armor. )

AP shells can penetrate ship"s armor even below the waterline, after traveling through water. The illustration to the right depicts a typical underwater trajectory of an AP shell: (1) - shell enters the water and is fused due to rapid deceleration (2) - trajectory angle changed (this happens every time an AP shell hits water) (3) - after a short delay, the fue explodes the shell. The image also demonstrates two outcomes of an underwater hit: armor penetration, and a ricochet. As of 0.4.1 the underwater hits do not cause flooding.

Armor-Piercing Internal Ricochets

An AP shell that ricochets after penetrating armor will cause another instance of penetration damage in the section where the ricochet occurs. Additional ricochets will cause additional instances of penetration damage until the shell exits the ship or explodes from fuse activation.

This extra source of damage is most commonly encountered when shooting at "turtleback" armor schemes (common on all German battleships and other nations" dreadnoughts). Plunging fire that is insufficient to penetrate interior decks may also ricochet, causing one or more extra instances of damage.

Secondary Guns

As a general rule, secondary guns fire HE. Ones that fire AP did exist, but have been replaced by HE in patch 0.7.11.

Secondaries aim at enemy ship"s mid-ship waterline. At comparatively long ranges, dispersion causes shells to scatter onto other parts of the enemy ship. However at close ranges, secondaries will likely hit the main belt of the enemy ship. In this case, unless the enemy ship has no belt armor, HE secondaries would usually shatter.

Choosing Between AP and HE Shells

The following is a useful link to a Google spreadsheet page that shows overmatch amrour by ships, penetrations of HE shells and more: link

Some general guidelines for each of the three ship classes:

As a Battleship

Shooting other battleships with AP is most effective with direct fire at point-blank and medium ranges, roughly up to ~10-12 kilometers. The enemy battleship shouldn"t be at too great of an angle; ideally, it should be perpendicular to your line of fire. You might also get some citadel hits with plunging fire at maximum fire ranges. If you aren"t positive that you have a good chance of penetrating the citadel, HE shells are a better choice.

AP shells should be used against well-armored cruisers and carriers as well, when you are certain that a volley at the waterline will penetrate the citadel. Since their armor thickness will be nowhere near that of a battleship, angling will affect your AP shells to a lesser degree. It might be a good idea to light a carrier on fire first, though, to prevent it from launching aircraft

Against lightly-armored cruisers and carriers, you should be using HE shells -- they have enough armor penetration to damage citadels. However, some carriers have enough armor to resist HE, and AP should be shot at them. It must also be noted that an AP shell can deal much more damage against a citadel. You should also use HE against destroyers -- AP shells will almost always over-penetrate; and HE shells will knock out multiple modules on a DD, giving you a high chance of disabling it even if it doesn"t kill.

One last thing: it"s better to use the shell of the wrong type (e.g. AP against a destroyer that suddenly materialized near your ship) than to start a long half-minute reload. Sub-optimal damage is better than no damage at all.

Cruisers

Against battleships your best bet is HE shells. Consistent HE hits and nonstop fires are a bane of many battleship drivers" existence. However, don"t try to fight a battleship single-handedly; a skilled BB driver can dispatch you in a few well-aimed AP salvos. At point-blank ranges and favorable angles you can also try to penetrate the battleship"s citadel with AP shells, though it"s generally not a good idea to be that close to a battleship in the first place.

Against other cruisers and carriers use AP shells at close and medium ranges, when you can reliably hit the citadel: a well-aimed salvo remove as much as half of the other cruiser"s HP. If the cruiser is far away, or is angling too much, use HE; HE should also be used against the destroyers in practically all situations.
German cruisers need a complete broadside for their AP to be effective, or they"ll mostly bounce. On the other hand, American cruisers have improved penetration angles and they will punish you if not angled enough.

Destroyers

When driving most destroyers, your main weapons should be your torpedoes (especially so if you"re driving an IJN DD). However, HE shells can still be very useful when fighting other destroyers, or providing additional fire against enemy capital ships -- in the latter case, your shells won"t be doing much damage, but you can make up for that with the sheer number of shells, and fires.

AP shells can sometimes be used against lightly armored enemy cruisers and carriers, since you have just enough armor penetration to defeat their citadel armor, and can also sometimes be used against other Destroyers because of their higher damage (although they will not destroy modules like HE shells do). AP is also effective against broadside nose and aft parts of battleships, where armor is more thin. You can farm surprisingly much damage if you hit these parts with AP when they are not angled.

Shell Dispersion

Illustration of artillery dispersion

However perfectly a naval gun on a stationary ship may be laying, successive rounds will not impact on a single point but will fall in a pattern scattered both in deflection and in range. This phenomenon is called dispersion and, irrespective of human and constant error, it is caused by multiple inherent factors: minor variations in the weight of the projectile, differences in the rate of ignition of the propellant, variations in the temperature of the bore from round to round, physical limitations of precision in setting values of deflection and quadrant elevation on the respective scales, minor variations in wind, air density or air pressure, and so on.

Dispersion values for main caliber guns are displayed in port

Observing the position of the surface bursts around our point of aim, we find that they fall into a roughly elliptical area in relation to the line of fire. An ellipse constructed around the dispersion area is called the dispersion ellipse. Every time a player orders his main caliber guns to fire, the game engine constructs a 2-D ellipse around the point of aim, and does so independently for each salvo fired. A double-click will fire all guns in one salvo with one dispersion ellipse, sequential fire will construct dispersion ellipse for each turret salvo separately. This ellipse has a certain length and width values, which are dependent on the characteristics of the gun. The dispersion value displayed in port is the horizontal length of the dispersion ellipse at the maximum fire range , i.e. a value that describes the lateral distribution of the shells relative to the player"s ship.

Shell impacts within the dispersion ellipse are not uniformly distributed over the surface, but lie more thickly towards the center of aim. The intensity with which the shells fall in different points of the area of dispersion, can be described by a Gaussian (normal) distribution. The in-port value describes dispersion in terms of one probable error, i.e. it gives a value where 50% of the fired shells will land around the point of aim . This has been confirmed by experiments conducted by the players. Port dispersion value (red bar in the graph below) is the standard deviation (green bar) of shell hits across the horizontal axis of the dispersion ellipse:

If the shooting distance is below the maximum range, the horizontal dispersion value decreases accordingly. Horizontal dispersion values at distances other than maximum firing range, as well as the vertical dispersion values have not been made public by WarGaming. However, based on the user collected data we know lines of tech tree ships are tied to specific formulas to determine horizontal dispersion. The graph below shows the dispersion curves for each ship in the game, followed by it"s table and the formulas used.

dispersion curves 7.11

Range in Km Japanese(IJN) Battleships(BB) American, British,and Russian BBs Heavy/Light Cruisers (CA/CL) Destroyers, IJN CA, misc. Graf Spee, Alaska, Stalingrad Warspite, Hood, Vanguard Mikasa
1 91 70 76 40 23 56 61 77
2 98 80 86 47 30 65 72 84
3 106 90 95 54 38 73 82 92
4 113 100 105 61 45 82 92 100
5 120 110 115 68 53 90 103 108
6 127 120 125 74 60 98 113 115
7 134 130 135 81 68 107 123 123
8 142 140 144 88 75 115 133 131
9 149 150 154 95 83 124 144 138
10 156 160 164 102 90 132 154 146
11 163 170 174 109 98 140 164 154
12 170 180 184 116 105 149 175 161
13 178 190 193 123 113 157 185 169
14 185 200 203 130 120 166 195 177
15 192 210 213 137 128 174 206 185
16 199 220 223 143 135 182 216 192
17 206 230 233 150 143 191 226 200
18 214 240 242 157 150 199 236 208
19 221 250 252 164 158 208 247 215
20 228 260 262 171 165 216 257 223
21 235 270 272 178 173 224 267 231
Ship(s) Formulas
IJN BB Range (R) x 7.3 + 84
American, British, and Russian BBs R x 10 + 60
French, Italian, and German BBs R x 9.8 + 66
CA/CL R x 6.9 + 33
Destroyer, and IJN CAs R x 7.5 + 15
Graf Spee, Alaska,and Stalingrad R x 8.4 + 48
Warspite, Hood,and Vanguard R x 10.3 +51
Mikasa R x 7.7 + 69
Azuma, Yoshino R x 9.5 + 15
*Chikuma, Albany, Aurora,and Atlanta R x 7.5 + 15
*Mogami mounted with the 155mm guns R x 6.9 + 33
*Kronstadt R x 10 + 60
*These sections are exceptions, and replicate other dispersion formulas.

Dispersion values are same for HE and AP shells of the same gun. The player"s gun dispersion value can be modified by player"s equipment and by enemy"s camouflage. Gun Fire Control System Modification 2 decreases the area of the shell dispersion ellipse by 7%. Additionally, WarGaming has indicated that not acquiring the target with the X button increases dispersion by an unspecified amount.

Брони (brony) - субкультура взрослых любителей сериала My Little Pony: Friendship is Magic.

Зарождение

Как и 90 процентов других интернет мемов брони появились на форчане (4chan). Выход сериала в 2010 году поначалу вызвал интереса не больше чем другие новые мультики разве что подогрел интерес участие Лорен Фауст.
После выхода пилотных серий на cartoonbrew.com появилась статья рассказывающая, что участие именитых аниматоров в коммерческих проектах это начало заката мультипликации. Статью закидали как в комментариях так и в /co/ форчана. Попутно началось создание фан арта которое немедленно начали использовать где ни попадя. Это начало вызывать все больший интерес посетителей раздела. Появившиеся тролли и хетеры подстегивали интерес. В итоге /co/ прорвало, в первую очередь в /b/. Модераторы немедленно расчехлили банхаммеры и начали банить всех кто постил пони. Пони треды вайпались но все равно появлялись в немеряных количествах.
Все это вызвало взрывной интерес. Тогда собственно и появилось именование брони (bro+pony). Была создана отдельная борда Поничан, был создан основной сайт брони движения equestriadaily. Только после этого буря на форчане утихла и удалось огородить брони в отдельном разделе.

Развитие

Но в остальном интернете все только начиналось.
Первым делом MLP оккупировал девиантарт и youtube. Появились толпы художников. Вслед за ними появились музыканты, практически все известные музыканты появились в это время. Массово начали писаться фанфики. Что самое главное было действительно много талантливых и деятельных участников, их творчество было интересно не только "своим" но и посторонним людям.
Начали собираться первые брони сходки, поначалу небольшие но вскоре и официальные, крупные конвенты. Фэндом перерос в полноценную субкультуру. Разумеется все это столкнулось с непониманием людей, появились тучи хейтеров не только стандартных "не смотрел но осуждаю" но и настоящих ненавистников. Нестандартность фэндома стала его основной фичей.
В итоге интернет неожиданно для всех оказался заполнен разнообразными любителями сериала "для маленьких девочек"

Настоящее время

Субкультура существует уже 6 лет. Сейчас mlp давно закончил свое победоносное шествие, и закрепился практически во всем пространстве интернета. Фэндом My Little Pony один из самых многочисленных и развитых фэндомов в мире. Как и в любой другой среде появились олдфаги утвердающие что mlp уже не тот (Подобные разговоры. появились еще после ухода Лорен Фауст). В основной массе это связанно с непониманием основной сути развития фэндомов.
Брони успешно переросли стадию активного форсинга и сверх быстрого развития перейдя в стадию обычного существования могут быть периоды упадка или подъема но сам фэндом в итоге будет неизменно развиваться. Количество фанатского творчества настолько велико что можно годами натыкаться на неизвестный интересный контент.
Все это так же очень привлекательно для новичков, которые частенько сами начинают создают новый контент. Брони вне всяких сомнений еще на годы останется одним из самых больших и творческих фендомов интернета.

Вне интернета

Неизвестно когда начались первые брони сходочки, но уже к концу 2011 они процветали. В июне 2011 состоялся первый БрониКон, впрочем собравший немного человек, но второй и третий набрали безумную популярность. К четвертому его посетили более четырех тысяч человек и создатели сериала. Всевозможные брони фестивали стали проходить во всех крупных городах США и столицах стран Европы, королевств Содружества и даже Латинской Америки.
В России это ежегодный РуБрониКон, ДерпФест в Москве, Пониребрик в Санкт-Петербурге, СибБрониКон в Новосибирске. БрониУКон в Киеве.

Русскоязычная часть

Русскоязычное общество появилось в 2011 году. Сначала появились первые обзоры на youtube, начали создаваться первые треды на бордах и проводились вайпы картинками с пони. Начали выходить первые любительские переводы, чуть позже подтянулась карусель.
Русскоязычные брони обитают практически на всех сетевых сообществах. Самый крупный брони сайт рунета EveryPony, разделы на имиджбордах, группы ВК, джойреактор и т.д.

Пегасестры

Пегасестры это первоначальное именование лиц женского пола в брони сообществе. Так как было бы странно называть их брони (от слова брат). Но со временем этот термин канул в небытие.
После этого так иногда стали называть брони ассоциирующих себя с пегасами, но это тоже не особо прижилось.

Отношение к сериалу

Несмотря на казалось бы тот очевидный факт, что все брони так или иначе появились из за MLP:FIM, отношение к нему разных групп фанатов может разнится от обожания до холодного презрения.
Холивары стоит ли считать брони весь фэндом MLP или это отдельная субкультура будут идти бесконечно, и окончательного ответа здесь нет и не было. Как и в любой другой субкультуре, некоторые всегда будут называть именно себя тру.
Именно весь широкий спектр объединенный под знаменами брони; от паладинов до дарков, от художников до писателей, от эстетов до битардов споря и сотрудничая друг с другом образуют истинную субкультуру брони.
MLP:FIM это звезда.
В жаре звезды крутятся целевая аудитория сериала, им в основной массе плевать на фендом а если они в него и залазят то результаты как правило плачевны.
Чуть подальше в обитаемой зоне тусуется основная часть брони здесь активно обсуждается как непосредственно сериал так и творчество фанатов. Devianart, everypony, группы ВК, и т.д.
Дальше в глубоком космосе живут дарки, мимо проходившие клопперы, коллекционеры первых поколений и прочие интересные группы. Им может быть безразличен сам сериал, у них своя тусовка и интересы.
И дальше всех где то в межзвездном пространстве своей небольшой группой живут флаффи, они сериал могут и в глаза не видеть.

Брони сообщество одобряет эту статью